Σεμινάριο
Ενδυνάμωση και Εμψύχωση Ομάδων ( Εφηβεία) Φεβρουάριος 2020
Διδακτική πρόταση στην ενότητα Παραβολή του Καλού Σαμαρείτη
Β Γυμνασίου 1ο Γυμνάσιο Ν. Ηρακλείου
Προσεκτική ανάγνωση κειμένου, ανάλυση και εμβάθυνση στις
προσωπικότητες και στις συνθήκες της εποχής. Παρουσίαση αγιογραφίας και
κοσμικών έργων με το θέμα. Χωρισμός μαθητών σε ομάδες τεσσάρων έως πέντε μελών.
Ομάδα πρώτη
…Ο πληγωμένος γράφει ένα γράμμα ευγνωμοσύνης (δημιουργική
γραφή)
Ομάδα δεύτερη
…δύο μέρες μετά ο ιερέας και ο λευίτης συζητούν και αναστοχάζονται
την πράξη τους… (διάλογος δραματοποίηση)
Ομάδα τρίτη
Πως νιώθει και τι σκέφτεται ο πληγωμένος άνθρωπος πριν τον
πλησιάσει ο Σαμαρείτης... (ρόλος στον τοίχο)
Ομάδα τέταρτη
Μετατροπή της παραβολής σε είδηση (δημιουργική γραφή)
Ομάδα πέμπτη
Να αποδώσετε την παραβολή με κόμικς, σκίτσο, ζωγραφική ή
αγιογραφία( εικαστική δημιουργία)
Ομάδα 6η
Ποιοι φορείς - ομάδες είναι οι σύγχρονοι Σαμαρείτες στην
δική μας εποχή να τους παρουσιάσετε, Γιατροί χωρίς σύνορα, Ερυθρός Σταυρός, Ομάδα
10 (παρουσίαση γραπτή και προφορική)
Αναστοχασμός
Ποιο είναι το μήνυμα της παραβολής για κάθε εποχή, η
έμπρακτη αγάπη και στήριξη σε κάθε συνάνθρωπο που έχει ανάγκη, ανεξάρτητα από
την εθνικότητα, θρησκεία, φύλο. Στη συζήτηση φάνηκε ότι στα παιδιά άρεσε ο
τρόπος που δουλέψαμε μου είπαν ότι νιώθουν όμορφα να δουλεύουν μαζί, νιώθουν
ομάδα και πιο δυνατοί, το μάθημα κατά τη γνώμη τους γίνεται πιο ευχάριστα και
όλοι την έχουν την ευκαιρία να κάνουν κάτι. Με εντυπωσίασε το γεγονός ότι οι
περισσότεροι δούλεψαν με κέφι πολύ γρήγορα μέσα στο χρόνο που τους δόθηκε. Μου
φάνηκε καταπληκτική η αγιογραφία( έργο 2 μαθητριών) , ατομικά έργα αντίγραφα
από κοσμικούς πίνακες, το κόμικς (ομαδικό έργο) που έφτιαξαν το γράμμα (ομαδικό
έργο) αλλά και ο διάλογος ανάμεσα στον ιερέα και στο λευίτη που κάνουν την
αυτοκριτική τους (ομαδικό έργο). Πρόταση των μαθητών ήταν να δραματοποιήσουμε
την παραβολή και τους υποσχέθηκα ότι θα γίνει σύντομα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου